onsdag 23 september 2009

Vi är på gång!

Har under förmiddagen suttit klurat på min berättelse. Om vi säger så här själva början och slutet har jag ganska så bra koll på det är mer hela smörjan i mitten som måste verklighetsställa. idag har jag i alla fall gjort lite nytta genom att komma på hur jag ska koppla in alla karaktärer i historian på bara fyra stycken sidor, de ni! Kommer på fem sidor ha kommit fram till nödvändig bakgrundsfakta och själva huvud konflikten då "the bad guys" kommer in i bilden. Det som hittills är svårast är att skriva dialog. svenska är nog det fulaste språket som finns och eftersom ett eventuellt mål är att få detta projekt publiciterat, i Sverige ås kan det vara en fördel om folk faktiskt kan läsa skiten. Eller det är inte skit, det är good shit. > . > hata svenska som sagt.

men men, det börjar lösa sig, det svåraste är att skriva vettig dialog. Allt låter klychigt fult eller löjligt. but I'll get there... Ska fortsätta att skriva så att jag iaf har problembiten avklarad. Lättare än jag trodde dock att skriva text och sedan göra bildrutor som gestaltar detta. sen ska vi se när jag pennan och musen ska komma överens... Men det tar vi en annan gång. Ska försöka skriva lite mer hemma också för just nu så ska jag inte pusch my luck mer idag. Det har gått i ett idag och har inte fatsnat så länge på utvecklingen av det hela så nu blir det lite paus.

Bjuder på en bit dialog idag bara för att...

- saknar du dem mycket?
- Ja varje dag, jag hatar att jag aldrig hann förklara eller säga farväl. Jag hatar att de tror att jag tog mitt liv och att de aldrig fick mitt brev.

ciao

1 kommentar:

  1. Det blir allt bra det där du!

    Kan du mejla min bloggmejl? Behöver mangatips...

    SvaraRadera