torsdag 10 september 2009

vad har hänt hittills då?

Jag har gjort en mycket vacker planering om hur jag tänker lägga upp arbetet. Tanken är att själva produktionen ska vara färdig till sportlovet och att jag därefter endast ska finslipa på den och eventuellt skicka in den till något förlag.
Har även tagit mig en tur till stadens bibliotek och införskaffat följande böcker
The essential guide to world comic - Mycket bra engelsk bok med mycket historia i har fått mig att tänka i banorna om att göra en traditionell, mordern serie på 24 sidor.
Watchmen - missade filmen på bio, men serien verkar innehålla nyttiga actionscener
Lite Manga - Gillar stilen och uttrykssättet, nej jag tänker inte göra en manga. Orka 40 volymer O___O
Jens Lapidius - gängkrig 145 - På rekommendation av Göran, Shit va snygg den e! (kommer bli till stor inspiration)
Batman - Klassiker dör aldrig!
Har även då och då börjat skissa när jag har tråkigt på lite karaktärer och miljöer. *Skriver upp på inköpslistan : Ett lite mindre skissblock att ha i väskan* Nä nu får det vara nog. Ska läsa lite i gängkrig 145 och lyssna på Män som hatar kvinnor. I <3 Lisbeth Salander. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Vad kul med en pa-blogg! Jag följer dig givetvis här också! Lycka till!

    Och jag tycker inte det är skrämmande att följa med in i Cissis huvud - det är ju jättespännande. Men så är jag ju som jag är också... ;)

    SvaraRadera
  2. haha va roligt, kommer antagligen sluta med att jag bara skriver här :D

    SvaraRadera