onsdag 16 september 2009

Min hjärna är ockuperad av änglar

Har spenderat större delen av förmiddagen att skriva personbeskrivningar och beskrivningar av olika delar av AAR- angels are real. Så just nu har jag 105 olika bakgrundshistorier, konflikter, sko storlekar m.m. Det susar i mitt huvud, inte gör min förskylning saken bättre hellre.

Känns dock skönt att jag har mycket, hade varit värre om jag inte haft en enda aning om vad jag skulle skriva, nu handlar det mest om att få all bakgrundsfakta klar och sen börjar fokusera på vilken del av historien jag ska berätta i det här projektet. Skulle kunna göra en följetång i 50 delar känns det som. Och vem vet, om den blir bra så kanske det blir det också.

Men nu ska jag inte ta ut saker i förskott. First things first. Skriva klart bakgurunden och lite sådant idag och imorgon skaj ag se till att snacka ihop mig med Göran om möjliga konflikter.

Har iaf min huvudkaraktär klar. "Traincrash" En pojkflicka vars specialitet är att krasha andras datorer och utveckla nya uppfinningar. En av de få som värvats som människor av Saints (den goda sidan av änglarna) när de fick problem av att DA attackerade deras datorer. Hon är en rebell och gör osm hon själv vill. Anledningarna till smeknamnet är att hennes cover story till att hon skulle kunna bli en ängel var att de fejkade en tågolycka för att hon skulle kunna tas upp i SAINTS.

Och detta är bara en karaktär, har några till på lager. Ni kanske förstår hur min hjärna känner sig just nu...

Nu är det dags för svenska iaf. Så nu får alla änglar sova ett tag.

"Hon kallades för traincrash av sina kollegor, inte bara för att hon var jävligt bra på att krasha datorer utan för att hennes död isensatts med en tågkrasch, ironiskt tänkte hon och fortsatte det frenetiska knapprandet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar